HIMPUNAN RPH GURU PDPR PASCA PKPB 12 OKT-26 OKT 2020

Setelah semua sekolah ditutup pasca PKPB ini, sudah tentu sekolah dan guru mengulangi cabaran fasa PKP, namun kali ini pengalaman PKP memberi ruang sekali lagi \kepada guru untuk lebih bersedia akan pembelajaran secara maya atau modul . Berikut dikongsikan RPH guru-guru yang dilaporkan dalam pelaporan harian.

[5:25 PM, 10/13/2020] Cgu Charli Skbr: SKBR/PdPR
Tarikh: *12/10/2020 (Isnin)
Nama : *CHARLIE VICENTE JUNAIDI
Kelas : 3HR
Subjek: PK
Tajuk: KESAN MEROKOK

Aktiviti:
1. Murid membaca dan memahami isi pembelajaran pada m/s 71-72
2.Menjawab beberapa soalan dlm buku teks muka surat 73.
3. Penandaan hasil kerja selepas PKPB.

Tarikh : 13/10/2020 Selasa
Kelas : 3HR
Subjek: PJ
Tajuk: AKTIVITI MEMANASKAN DAN MENYEJUKKAN BADAN

Aktiviti:
1. Murid membaca dan memahami isi pembelajaran pada m/s 54-55 dan ringkasan nota yg diberikan.
2.Menjawab beberapa soalan dlm buku teks muka surat 56.
3. Penandaan hasil kerja selepas PKPB.


Tarikh : 13/10/2020 (Selasa)
Kelas : 4HR
Subjek: PJ
Tajuk: Kepentingan aktiviti memanaskan badan dan menyejukkan badan

Aktiviti:
1. Murid membaca dan memahami nota isi pembelajaran y…
[6:09 PM, 10/13/2020] +60166769556: TEACHER'S NAME : SHIRLEY ASUI
DATE: 12.10.2020 (MONDAY)*
SUBJECT : ENGLISH
CLASS : 4 HIBISCUS KOKIO
TOPIC : GET ACTIVE!

ACTIVITY:
1. Teacher draws pupils attention to Module 9 in page 93 (Get active!)
2. Pupils read the lyric.
3. Pupils listen to the song  ‘Sports’
4. Pupils sing along.
5. Pupils rewrite the song in cursive writing.

Objectives:
Main: At the end of the lesson, pupils can understand with support specific information and details of longer simple texts .

Complimentary: At the end of the lesson, pupils can use cursive writing in written work.
[6:10 PM, 10/13/2020] +60166769556: TEACHER'S NAME : SHIRLEY ASUI
DATE: 13.10.2020 (TUESDAY)
SUBJECT : ENGLISH
CLASS : 5 HIBISCUS KOKIO
TOPIC : LOST AND FOUND

ACTIVITY:
1. Teacher draws pupils attention to the new topic ‘Lost and Found’ in page 124. (English textbook year 5)
2. Teacher instructs pupils to look for the object listed and jot down in the worksheet given to them.
3. Teacher will check their answer after the school reopen.

Objectives:
By the end of the lesson, pupils will be able to;
1. Follow and give instructions 
2. Demonstrate understanding by completing task given by teacher.
[6:11 PM, 10/13/2020] +60166769556: TEACHER'S NAME : SHIRLEY ASUI
DATE: 13.10.2020 (TUESDAY)
SUBJECT : ENGLISH
CLASS : 6 HIBISCUS KOKIO
TOPIC : TAILOR MADE

ACTIVITY:
Let’s write (Worksheet)
1. Pupils need to reply an email to their friend to give their opinion on how to dress for a competition.
2. Explain what a contestant need to wear to a Public Speaking competition.
3. They need to describe suitable attire for the occasion.        

Objectives:
By the end of the lesson, pupils will be able to;
1. Write description with guidance.
[6:33 PM, 10/13/2020] +60 13-834 1124: SKBR/PDPR/PKPB
Tarikh: 13/10/2020
Nama: Nurul Fadzilah Mohamad Zin 
Hari : Selasa
Kelas : Tahun 1 (HK)
            Tajun 1 (HR)
Subjek: Bahasa Arab
Tajuk: (هيا نتغارف الي الحروف (ك،ل

Aktiviti:
1. Murid membaca dan memahami petikan dalam buku teks muka surat 25 dan 26
2. Murid membuat latihan dalam buku aktiviti muka surat 25 dan 26.
3.Guru memberi respon terhadap tugasan murid.

Selamat pagi dan salam sejahtera...

SKBR/PdPR
Nama Guru: Louis M.Lubis
Tarikh: 14/10/2020
Hari : RABU
Kelas : 4HK
Subjek : SEJARAH
Tajuk : KEBIJAKSANAAN TUN PERAK

Arahan /Aktiviti Murid
1. Salin nota ringkas dalam buku teks Sejarah muka surat 146 hingga 148 ke dalam buku latihan  (salin nota saja, tidak perlu lukis gambar).
2. Jawab soalan seperti dikehendaki dalam lembaran/lampiran yang disertakan (disertakan dalam group Whatsapp kelas 4HR).

Selamat belajar!


[12:59 PM, 10/15/2020] Noris Skbr: KBR / PdPR
Nama : NORIS GASIBIN
Tarikh : 15 Okt. 2020 (Khamis)

 Kelas : 5HK 
Subjek:PSV
Tajuk: Lukisan.( pemandangan air terjun)
Objektif : Murid dapat mewarnakan lukisan pemandangan air terjun mengikut kreativiti masing- masing
Aktiviti :
1. Murid mewarnakan lukisan pemandangan
2-semakan hasil kerja murid akan dilakukan selepas pkpb

 Kelas : 1HR 
Subjek:BM
Tarikh:15/10/2020(Khamis)
Tajuk:melengkapkan ayat
Objektif: murid dapat melengkapkan ayat dengan perkataan yang sesuai
Aktiviti:
1-Murid merujuk modul BM yg disediakan oleh guru
2-Murid dibimbing oleh ibu bapa/penjaga utk memahami arahan
3-murid melengkapkan ayat dengan perkataan yang diberi
4-Hasil kerja murid akan disemak selepas pkpb
[1:21 PM, 10/15/2020] +60 16-823 4578: Nama :Noorhayati Kaling
Mata Pelajaran : Pendidikan Seni
Bidang:Menggambar
Aktiviti : Kolaj
Tajuk : Payung

Arahan
1.Sila tonton aktiviti kolaj ada pautan youtube ini
👉🏻https://youtu.be/0BxyJFwA0xE
2.Gunakan apa sahaja bahan yang ada untuk menghasilkan kolaj mengikut kreativiti masing-masing
3.Tempoh penghasilan adalah selama 5 hari.(hantar sebelum 21/10/2020)
[4:19 PM, 10/15/2020] +60 19-871 7314: SKBR/PdPR/PKPB
Tarikh:
Nama: Julius Jacobus 15/10/2020
Hari : KHAMIS
Kelas: 3 HR
Subjek : P.MORAL
Tajuk : Kerjasama Membawa Berkat

Arahan /Aktiviti Murid
1. Murid membaca dan memahami teks dlm muka surat 90.
2. Murid menjawap latihan kefahaman dlm ms 90  (2 soalan sahaja).
i. Apakah aktiviti berkerjasama yang terdapat dalam gambar
ii. Apakah kepentingan sikap berkerjasama?
3. Tugasan ini boleh disiapkan sepanjang minggu ini.
4.Jawapan hendaklah ditulis pada helaian kertas   yang berasingan (selain buku latihan murid).

SKBR/PdPR/PKPB
Nama guru: Lydius Bin Kasin
Tarikh: 15 OKTOBER 2020
Hari : Khamis

Kelas:6HR
matapelajaran: Pendidikan seni visual
Modul: 3
Unit : 3 - STABAIL
Tema : Alam semula jadi atau objek buatan manusia. 

Akiviti PdPR:
1. Baca nota dan maklumat keseluruhan berkaita STABAIL pada muka surat 52 hingga 56.
2. Murid menulis nota berkaitan tajuk Stabail,berdasarkan soalan berikut :
a) Apakah yang dimaksudkan dengan Stabail? 
b) Siapakah tokoh seni yang mempelapori lukisan berbentuk abstrak? Apakah karya beliau yang terkenal. 
c) Senaraikan 3 contoh arca stabail ?
d) Apakah teknik yang sesuai dalam menghasilkan Stabail? 
e) Dalam aplikas seni untuk menghasilkan stabail, huraikan dengan ringkas media dan teknik yang perlu disediakan? 
f) Pada pendapat kamu,  mengapakah keseimbangan sangat penting dalam arca stabail? 
3. Hasilkan arca stabail, dengan mengambil kira memgikut kreativiti murid sendiri.  Boleh lihat contoh, dalam buku teks
4.Tempoh menyiapkan tugasan ini ialah sepanjang hari ini dan berterusan bagi menghasilkan arca stabail tersebut. 
5. Semua tugasan dan latihan ini hanya perlu dihantar apabila buka sekolah kelak. 
6. Kongsikan gambar ketika menyiapkan tugasan ini dalam group ini sebagai bukti pdpr murid.

KBR/PdPR
Nama guru: Matinah Mupin
Tarikh: 15/10 (Khamis)
Subjek: Muzik
Tajuk: Solfa ti dan do
Rujukan: Buku teks muzik 
Kelas : 6HR/6HK

Aktiviti:
1. Berpandukan buku teks m/s 52-53, murid nyatakan solfa berpandukan isyarat Curwen yg terdapat dlm lembaran kerja ygberikan.
2. Murid juga  menamakan solfa berdasarkan skor lagu dalam lembaran kerja yg diberikan..

⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tarikh: 15/10 (khamis)
Kelas: 5HR
Subjek: Sains

Tajuk  'KEKUATAN BINAAN' 

Aktiviti:
1. Dlm buku teks muka surat 206-207., terdapat beberapa bahan yg digunakan utk membuat binaan yg kuat dan stabil..
2. Murid memcaca nota tersebut, dan nyatakan bahan tersebut dalam bentuk peta buih.

3. Murid juga mengenal pasti juga 3 faktor yg mempengaruhi kekuatan binaan (rujuk muka surat 207.) Dan nyatakan 3 faktor tersebut dlm bentuk peta buih..

[9:05 AM, 10/15/2020] LoritaaSKBR: KBR/PdPR/PKPP
Teacher: Lorita Peter
Class: 2HR
Subject: English
Date: 15/10/2020 (Thursday)
Topic: The Robot
Activities: Reading and Writing.

1- Read the text on 
     page 94,98 
     and 99. ( Super
      Minds)

2-Pupils’ do the 
    Writing exercises    
    in the module                 which was prepared by the teacher. 
     
3- Pupils’ will  
     present what they
     did,in class / 
     school. 
    ( School reopen )
[9:09 AM, 10/15/2020] +60166769556: TEACHER'S NAME : SHIRLEY ASUI
DATE: 15.10.2020 (THURSDAY)
SUBJECT : ENGLISH
CLASS : 5 HIBISCUS KOKIO
TOPIC : LOST AND FOUND

ACTIVITY:
1. Teacher asks pupils to read the story from the worksheets provided.
2. Pupil answer comprehension questions.

By the end of the lesson, pupils will be able to;
1. read and understand phrases and sentences 
2. read and demonstrate  understanding of texts
3. read for information and enjoyment with guidance.

Comments

Post a Comment