HIMPUNAN RPH GURU DAN GERAK KERJA MURID PGPJJ SK BUNGA RAYA FASA PKPP

Salam sejahtera semua.Tahniah kita telah berjaya melalui tugas mencabar dengan melaksanakan PDPJJ sejak Mac-April  PKP- Mei -Jun PKPB dan kini PKPP untuk meneruskan bekerja dari rumah BDR dengan penuh tanggungjawab.

Rakan warga pendidik, pada fasa PKPP ini kualiti dan kuantiti PDPJJ akan terus ditambahbaik ini termasuk melaksanakan bahan-bahan PDPJJ secara bercetak dan diambil oleh ibubapa murid di pondok sekuriti dengan mematuhi SOP yang ditetapkan. Ini akan membantu menyelasaikan masalah talian kepada murid yang tidak mengikuti PDPJJ dalam talian.

Pada fasa ini juga PDPJJ berasaskan PBL akan dipertingkatkan sebagai meneruskan pelaksanaan ini yang telah dimulakan bulan lalu PKPB dan berjaya menghantar beberapa orang murid ke peringkat PPD. Syabas dan tahniah. Moga semua beroleh kejayaan dan kesihatan dan bersabar menanti sekolah dibuka semula. Bersama menghapuskan rantaian COVID19 melalui SOP yang ditetapkan KKM da kerajaan.

Berikut dikongsikan himpunann RPH dan bahan-bahan PDPJJ guru hari pertama PKPP.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SKBR/PDPJJ/PKPP
Nama guru: RIANAH @ROSALIAH Binti AGUT

Date: 10/6/2020 (Wednesday)
Subject: Project -Based Learning (PBL)for English Year 5.
Topic: Bullying prevention poster
Duration: 10/6-19/6/2020

Instructions:
1.Pupils were given a project for English and have complete the project within the time given
2. Example and guidance are given.

Aktiviti/ arahan:
1. Murid2 hendaklah menyiapkan projek( seperti di atas) dalam tempoh masa yang ditetapkan( 10/6-19/6/2020)
2. Murid2 membaca  penerangan mengenai projek (PBL) dengan teliti.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SKBR/PDPA/PKPP
Nama Guru : JAMMELAH DUMIN

Tarikh : 10.06.2020
Hari : Rabu
MP: Fizikal & Estetika
Tajuk : Mari Bersenam
Kelas : Pra H.Kokio

Arahan;
1) Murid- murid membuat senaman seperti gambar/panduan yang diberikan oleh guru.

2) Selepas selesai membuat aktiviti, murid dikehendaki mengambil gambar dan hantar kepada guru untuk tujuan rekod.

3) Guru memantau aktiviti murid dan memberi maklumbalas tugasan yang telah disiapkan.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SKBR/PDPJJ/PKPP
Nama guru: RIANAH @ROSALIAH Binti AGUT

Date: 10/6/2020 (Wednesday)
Subject: Project -Based Learning (PBL)for English Year 4
Topic: Celebration and festivals in Malaysia
Duration: 10/6-19/6/2020

Instructions:
1.Pupils were given a project for English and have complete the project within the time given
2. Example and guidance are given.

Aktiviti/ arahan:
1. Murid2 hendaklah menyiapkan projek( seperti di atas) dalam tempoh masa yang ditetapkan( 10/6-19/6/2020)
2. Murid2 membaca  penerangan mengenai projek (PBL) dengan teliti.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
SKBR/PDPJJ/PKPP
Nama guru: RIANAH @ROSALIAH Binti AGUT

Date: 10/6/2020 (Wednesday)
Subject: Project -Based Learning (PBL)for English Year 6
Topic: Idioms i-think map
Duration: 10/6-19/6/2020

Instructions:
1.Pupils were given a project for English and have complete the project within the time given
2. Example and guidance are given.

Aktiviti/ arahan:
1. Murid2 hendaklah menyiapkan projek( seperti di atas) dalam tempoh masa yang ditetapkan( 10/6-19/6/2020)
2. Murid2 membaca  penerangan mengenai projek (PBL) dengan teliti.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TEACHER'S NAME : SHIRLEY ASUI
DATE: 10.6.2020
SUBJECT : ENGLISH
CLASS : 4 HIBISCUS KOKIO
TOPIC : CELEBRATION

INSTRUCTIONS:
1. Students are required to create a Mind Map based on the topic of Celebration in Malaysia.
2. Students may search from the internet for more information regarding the topic.
3. Present the Mind Map on a drawing paper or A4 paper.

ASSESMENT CRITERIA
1. Creativity, innovation and details


TEACHER'S NAME : SHIRLEY ASUI
DATE: 10.6.2020
SUBJECT : ENGLISH
CLASS : 5 HIBISCUS KOKIO
TOPIC : BULLYING PREVENTION POSTER

INSTRUCTIONS:
1. Students are required to create a poster based on the topic 'BULLYING PREVENTION'
2. Students may search from the internet for more information regarding the topic.
3. Students draw their poster on a drawing paper or A4 paper.

Assesment Criteria
1. Creativity, innovation and details


TEACHER'S NAME : SHIRLEY ASUI
DATE: 10.6.2020
SUBJECT : ENGLISH
CLASS : 6 HIBISCUS KOKIO
TOPIC : IDIOMS

INSTRUCTIONS:
1. Students are required to create a Mind Map based on the topic of Idioms.
2. Students may search from the internet for more information regarding the topic.
3. Present the Mind Map on a drawing paper or A4 paper.

Assesment Criteria
1. Creativity, innovation and details

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SKBR/PDPJJ/PKPP
Nama Guru : Louis M. Lubis

Tarikh : 09/06/2020 (Selasa)
Subjek : Bahasa Melayu
Tahun : 4 HK
Tajuk : TATABAHASA (KATA NAFI)
Bahan/Rujukan :
1. Buku Teks Bahasa Melayu Tahun 4
2. Link Video Pembelajaran (Youtube):
https://youtu.be/-_9i5FzKuXw
https://youtu.be/9xD-KJYWa7Q

Aktiviti:
1. Murid-murid membuka buku teks dan membaca tajuk Kata Nafi (Munsyi Cilik) halaman 71.
2. Murid-murid membuka link video pembelajaran (youtube) yang mengandungi penerangan terperinci tentang tajuk Kata Nafi.
3.  Menyalin nota ringkas penerangan Kata Nafi (dalam Munsyi Cilik) dan video pembelajaran.
4. Murid menjawab soalan yang terdapat pada halaman 71 (buku teks).
5. Murid menghantar salinan jawapan (hasil kerja) melalui aplikasi Whatsapp.
6. Memeriksa (menyemak) hasil kerja murid dan seterusnya menghantar semula salinan hasil kerja yang telah disemak kepada murid, melalui aplikasi Whatsapp.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KBR/PDPJJ/PKPP
Nama Guru:  Riseon Maloi

Tarikh : 9/6/2020 (selasa)
Subjek : Bahasa Melayu
Tahun : 6 HK & HR
Tajuk :  Tatabahasa
- Kata Ganti Nama Tempat
- Kata Ganti Nama Tak Tentu


Bahan/Rujukan :
1. buku rujukan tatabahasa/internet

Aktiviti :
1. Murid membaca & menyalin keterangan KGND & KGNT dalam buku tatabahasa
2. Murid menjawab soalan objektif dengan menulis no dan jawapan sahaja
-  KGNT( 16soalan)
- KGNTT ( 16  soalan)
4. Murid-murid mengirim salinan jawapan/hasil kerja melalui aplikasi whatsapp.
5. Guru membuat pemeriksaan/penandaan hasil kerja murid-murid.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Comments